Trainings-schemas.nl

Trainings-schema's

Sporten is hot. Steeds meer mensen zetten de stap om actief te gaan sporten. Zo is er tegenwoordig voor iedereen wel iets te vinden waar uitdaging in zit. Sportscholen zijn door de jaren heen steeds meer verschillende sporten gaan aanbieden. Zo is yoga en het doen van bootcamps de afgelopen jaren ontzettend populair geworden in Nederland. Zo beoefend 53% van de Nederlanders een sport minimaal één keer per week. De groep die het meest actief is zijn de jongeren in de leeftijdscategorie 12 tot en met 17 jaar.

Populairste sporten

Er is tegenwoordig voor iedereen wel iets te vinden. Door de jaren heen zijn er veel verschillende sporten bijgekomen. Echter blijven de “traditionele” sporten het populairst. Zo is fitness, met de nadruk op cardio training zowel bij de mannen als vrouwen het populairst. Op de tweede plek bij de mannen staat voetbal, zo spelen ruim 800.000 mannen voetbal op regelmatige basis. Terwijl bij vrouwen groepsles op muziek erg populair is. Op de derde plek bij de mannen staat wielrennen/mountainbiken. Zo zijn er 200.000 mensen die op regelmatige basis kilometers maken op hun fiets. Op de derde plek bij de vrouwen staat wandelen. Zo lopen ruim 225.000 vrouwen op regelmatige basis.

Op deze pagina zullen diverse onderwerpen met betrekking tot sport behandeld worden. Voor haast iedereen is hier wel iets te vinden. Blogs over hardlopen, spierherstel, de geschikte warming-up. Kortom, voor iedereen is hier wel iets te vinden

Nieuwe artikelen

Herstellen na het sporten.

Iedereen weet tegenwoordig wel dat het belangrijk is om goed te herstellen na het sporten. Zo raken je spieren beschadigd tijdens het sporten. Tijdens de

Tips voor de beginnende hardloper

Wanneer je voor het eerst begint met hardlopen is de kans groot dat je niet precies weet waar je op moet letten, en wat mogelijke

Voordelen van cardiotraining

Voordelen van cardiotraining Wil jij je conditie wil verbeteren of vet verbranden? Zo ja, dan is cardiotraining een geschikte optie. Bij cardio training verbeter jij