Bij sommige mensen bestaat nog het stereotiepe beeld dat fitness en krachttraining enkel voor mannen is. Gelukkig vinden steeds meer vrouwen ook hun weg naar deze sport. Wel zie je vaak een verschil in oefeningen. Waar mannen vooral hun bovenlichaam trainen, kiezen vrouwen ervoor eerder hun onderlichaam te trainen.

Wat is krachttraining?

Onder krachttraining kunnen we ook weerstandstraining verstaan. Je verstevigt en versterkt je spieren namelijk door middel van weerstandsoefeningen. Krachttraining kan dus ook perfect door vrouwen beoefend worden aangezien stevigere spieren voor iedereen mooi is meegenomen.

Waarom aan krachttraining doen?

Krachttraining heeft naast het verstevigen van je spieren ook nog andere verschillende voordelen. Wanneer je graag sport, zorgt krachttraining er bijvoorbeeld voor dat je minder risico loopt op blessures. Daarnaast is het ook een goede manier om af te vallen. Krachttraining zorgt ervoor dat je spieren kweekt en om deze spieren in stand te kunnen houden heb je meer energie nodig. Je gaat dus veel meer calorieën verbranden om je spieren te kunnen behouden. Het lijkt wat tegenstrijdig, maar van een goede work-out krijg je meer energie. Je hersenen maken endorfine aan, wat ook wel het gelukshormoon wordt genoemd. Je krijgt dus een gelukkig gevoel van sporten.

Welke oefeningen voor vrouwen?

Krachttraining voor vrouwen focust zich voornamelijk op het onderlichaam, maar het is belangrijk om heel je lichaam te trainen. Je kan je work-out altijd beginnen met squats of leg lunges. Dit is een goede oefeningen voor je billen en benen. Voor je buikspieren kan je sit ups doen. Als laatste oefening kan je voor het verstevigen van je armspieren kiezen om je biceps te trainen met behulp van een halterstang. Wanneer je nog maar een starter bent in krachttraining, kan je best raad vragen bij een fitness coach.

Author

Write A Comment