Voor heel veel mannen is krachttraining ontzettend belangrijk. Mannen willen er erg goed uitzien en dit kan bereikt worden door veel krachttraining. Heel veel mannen en ook vrouwen beginnen heel enthousiast met krachttraining en gaan de eerste week 5 keer, de tweede week 4 keer en na 5 weken gaan ze nog maar 1 keer in de week. Krachttraining vergt erg veel discipline wanneer je ook daadwerkelijk resultaat wilt zien.

Krachttraining is voor mannen en vrouwen verschillend. Mannen willen er gespierd uitzien en vrouwen willen er erg strak uitzien. Maar het afzwakken is toch een groot gevaar. Wat zijn de meest voorkomende redenen dat mensen het toch weer oppakken en weer gaan beginnen?

  • Mensen zijn niet tevreden met hun lichaam en willen er graag wat aan doen.
  • Mensen willen zich voorbereiden op een grote uitdaging bijvoorbeeld een vierdaagse of een grote wandeling in de bergen.
  • Mensen gaan mee met andere die ze op dat moment overgehaald hebben.

 

Een tip om het meeste uit je krachttraining te halen is door middel van het stellen van een doel. Een concreet doel. Wanneer je een concreet doel voor jezelf stelt dan zal het gemakkelijker zijn om je daar naartoe te werken. En begin dan klein en bouw het steeds verder uit. Bijvoorbeeld wanneer je nu 15 kilo pakt dan zal je met jezelf kunnen afspreken over twee weken zit ik aan de 20 kilo. Tip: Bekijk het overzicht met sportscholen in Nederland om jouw doel te halen.

Op deze manier is het ook makkelijker om je doel te halen. En bij het behalen van je doelstelling mag je jezelf ook zeker belonen (met iets gezonds natuurlijk)! Het is juist goed om op deze manier te werk te gaan en zo het ultieme lichaam te krijgen wat je graag zou willen.

Personal trainer
Merk je dat je het lastig vindt om elke keer weer motivatie te vinden om te trainen? In dat geval kan Personal Training (PT) uitkomst bieden. Je traint dan onder toezicht van een ervaren trainer. Hij of zij legt jou precies uit wat je moet doen, en weet alles over de techniek zodat je de oefeningen goed uitvoert. Daarnaast kan hij/zij jou helpen met een voedingsschema, en is hij/zij er om jou te motiveren wanneer het even zwaar is.

Author

Write A Comment